2021. március 30., kedd

Húsvéti locsolóversek

Én csak erre jártam,

egy szép kislányt megláttam.

Piros tojás, fehér nyuszi,

szabad-e meglocsolni?

 


Korán reggel felébredtem, messze-messze jártam,

Tündérország kiskertjébôl rózsavizet hoztam.

Na, te kislány, megöntözlek, ma van húsvét napja,

Tündököljön a két orcád, mint a piros rózsa.

Az illatos rózsavíztôl megnônek a lányok,

Zsebemben is elférnek a piros tojások.

 


Korán reggel útra keltem,

Se nem ittam, se nem ettem.

Tarisznya húzza a vállam,

Térdig kopott már a lábam.

Bejártam a fél világot,

Láttam sok-sok szép virágot.

A legszebbre most találtam,

Hogy öntözzem, alig vártam.


 

Piros tojás, fehér nyuszi,

Locsolásért jár egy puszi.

 


Jó reggelt, jó reggelt,

Kedves liliomszál,

Megöntözlek rózsavízzel,

Hogy ne hervadozzál.

Kerek erdőn jártam,

Piros tojást láttam,

Bárány húzta rengő kocsin,

Mindjárt ideszálltam.

Tessék hát rózsavíz,

Gyöngyöm, gyöngyvirágom.

Hol a tojás, piros tojás?

Tarisznyámba várom!


 

Kerek erdőn jártam

Kék ibolyát láttam.

El akart hervadni

Meg szabad-e locsolni?

 


Én kis kertész legény vagyok,

Rózsavízzel locsolkodok.

Úgy locsolom a lányokat,

Mint kertész a virágokat.



Húsvét másodnapján régi szokás szerint

Fogadják szívesen az öntözőlegényt.

Én a legénységhez igen kicsi vagyok,

De öntözőlegénynek mégis csak felcsapok.

Minden esztendőben ilyenkor itt vagyok

Ha a locsolásért pirostojást kapok.





Forrás: husvetilocsoloversek.hu

Képek forrása: pixabay



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Anyák napi könyvajánló